Strony

czwartek, 11 lutego 2016

Reportaż radiowy o historii muzyki metalowej we Wrocławiu

Już myśleliście, że z UniZaMetem koniec, blog umarł, kaput. Ale nieee, nic z tych rzeczy! :P UniZaMet co prawda nie jest już audycją w Uniradiu i raczej nie będzie, bo Uniradio zakończyło swoją działalność. Ale blog został i niniejszym reaktywuję go z wielką pompą, kończąc zarazem mój ostatni związany z Uniradiem projekt: reportaż o historii muzyki metalowej we Wrocławiu!

To było prawdziwe wyzwanie. Kiedy w drugim semestrze mojego uczestniczenia w warsztatach Uniradia dowiedziałam się, że mamy zrobić reportaż, myślałam, że to jakieś żarty. Tyle roboty! No ale jak się przełamałam, to stwierdziłam, że nie będę tylko ROBIĆ reportażu, ale że go ZROBIĘ. Ot co. I zrobiłam. Reportaż w swojej zasadniczej formie został ukończony 15 lipca 2015 roku, jednak całkowity czas produkcji należy liczyć począwszy od pierwszego wywiadu, który przeprowadziłam 8 kwietnia 2014 roku, aż po ostatnie poprawki, które nanosiłam w wersji skróconej 28 stycznia 2016 roku, a w wersji dłuższej 9 lutego 2016 roku. No. Jak się uprze i zaprze, to już przepadło. ;)

Ale udało się. Reportaż w wersji skróconej i wypolerowanej został wyemitowany 8 lutego 2016 roku w Radiu Wrocław Kultura!!! :D Reportaż w wersji skróconej do jednej dwudziestominutowej części znajduje się w internetowym archiwum Radia Wrocław Kultura:
http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/49373/Wroclawska-muzyka-metalowa-teraz-i-wczoraj-reportaz

W reportażu usłyszycie:
- Waldemara „Ace” Mleczko – znanego wrocławskiego muzyka, członka zespołu Vincent,
- Ivara – znanego wrocławskiego animatora sceny muzycznej, muzyka znanego m.in. z Testu Fobii oraz właściciela sklepu muzycznego Rocky w Feniksie,
- Piotra „Siwego” Nowickiego – wieloletniego członka subkultury metalowej i właściciela klubu Ciemna Strona Miasta,
- Pochecia i Katza - członków znanego wrocławskiego zespołu Trzynasta w Samo Południe,
- Szymona Rymuta – wieloletniego członka wrocławskiej subkultury metalowej.

Poniżej znajduje się wersja sprzed cięć, w której jest poruszonych trochę więcej wątków. :)

Część 1:

Część 2:


Utwory wrocławskich muzyków wykorzystane w tej oraz w skróconej wersji reportażu możecie odsłuchać na tej playliście:


W reportażu dodatkowo wykorzystałam następujące utwory:
- Iron Maiden - The Trooper
- TSA - Marsz Wilków
- Manowar - Brothers of Metal

W znajdującej się na tym blogu wersji rozszerzonej w części poświęconej współczesnym klubom rockowym i metalowym we Wrocławiu pojawiają się ponadto fragmenty tych utworów:
- Kiss - I Wanna Rock N Roll All Night
- Yugopolis & Maciej Maleńczuk - Ostatnia nocka
- Krzysztof Krawczyk - Byle było tak

......................
(link do "wersji tekstowej" podsumowującej i uzupełniającej ten reportaż)

2 komentarze:

  1. Vincent Van Gogh a Vincent to dwa osobne zespoły, polecam wywiad z Krisem Kaczorem pałkerem Vincent Van Gogh w pierwszym nr 1 Czarci Chwost zine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Może i tak było, ale najwyraźniej umknęło to uwadze świadków tamtych czasów. :)

      Usuń